پاسخ ما به دولت کودتايي احمدي نژاد و علي خامنه اي ،عامل اصلي جنايات پس از کودتاي 88 ، يک جمله بيش نيست : جمهوري اسلامي نمي خواهيم
اين وبلاگ با هدف رسيدن به ايراني آزاد ، سکولار و دموکراتيک با برايري حقوق همه ايرانيان از شيعه وسني تا بهايي و مسيحي و يهودي و .. ايجاد گرديده است . تمام اقوام ايراني براي ما عزيزند و پس از آزادي ايران بايد به مناطق محروم تر توجهي خاص شود و اين مهم وظيفه اي است که بر دوش يکايک مان قرار دارد تا تحقق يابد چراکه اگر کنار بايستيم که ديگران برايمان کشوري دموکراتيک را ايجاد کنند بدانيد که سخت در اشتباهيم.
۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه
۱۳۹۰ تیر ۶, دوشنبه
دوستان سبز ! 3 زنداني کرد را که در اعتصاب غذا به سر مي برند را فراموش نکنيد!
چرا کسي از سه زنداني کرد زندان رجايي شهر درخواست نمي کند که به اعتصاب خود پايان دهند؟! چرا حساسيت جامعه نسبت به اين دلاورمردان کم است؟!
به گزارش کلمه ،سه زندانی سیاسی کرد النور خضری ،کامران شیخی و سید ابراهیم سیدی در اعتراض به شرایط نگهداری شان و این که در میان زندانیان عادی با جرایمی همچون تجاوز به عنف، قتل و قاچاق مواد مخدر دارند از ۲۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.خبر خجسته اي که ششم تير به ملت ايران داده شد، پايان دادن اعتصاب غذا توسط 12 زنداني سياسي اوين بود اما هنوز خبري از 6 زنداني رجايي شهر و اين 3 زنداني کرد که هم اکنون در زندان رجايي شهر به اعتصاب خود ادامه مي دهند، خبري در دست نيست.
به گزارش کلمه ،سه زندانی سیاسی کرد النور خضری ،کامران شیخی و سید ابراهیم سیدی در اعتراض به شرایط نگهداری شان و این که در میان زندانیان عادی با جرایمی همچون تجاوز به عنف، قتل و قاچاق مواد مخدر دارند از ۲۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.خبر خجسته اي که ششم تير به ملت ايران داده شد، پايان دادن اعتصاب غذا توسط 12 زنداني سياسي اوين بود اما هنوز خبري از 6 زنداني رجايي شهر و اين 3 زنداني کرد که هم اکنون در زندان رجايي شهر به اعتصاب خود ادامه مي دهند، خبري در دست نيست.
۱۳۹۰ خرداد ۲۵, چهارشنبه
دوستان سبز انديش! به نظر شما طرح تظاهرات پراکنده 25 خرداد، چقدر موفق بود؟
امروز باز هم به فراخوان پاسخ داديم و به خيابان ها رفتيم. اما با انکه خيلي از مردم آمده بودند اما جمعيت به چشم نمي امد .اينجا به خودم گفتم که طرح تظاهرات پراکنده فقط باعث نا اميدي و انفعال مردم مي شود و اگر بخواهيم از اشتباهاتمان درس بگيريم ، ديگر نبايد اين روش را تکرار کنيم. شما چطور فکر مي کنيد؟!
۱۳۹۰ خرداد ۲۴, سهشنبه
دعوتي براي 25 خرداد : دعوت از هموطنان کرد ، آذري ، عرب زبان ، سيستان و بلوچستان و ..
همو طنان ! برادران کرد ، دوستان آذري ، شيرمردان سيستان وبلوچستان ، هموطنان عرب زبان ، ايرانيان!
جنبش سبز درد مشترکي را فرياد مي زند. درد چپاول ثروت ملي و فقر سيستان و بلوچستان ، درد جفاي بر کرد مردان ، درد تبعيض بر آذري و عرب زبان ها . هموطنان به ما بپيونديد تا ايران را در کنار همديگر از چنگال اهريمن در آورده و با هم و در کنار هم آنرا دوباره بسازيم.
جنبش سبز درد مشترکي را فرياد مي زند. درد چپاول ثروت ملي و فقر سيستان و بلوچستان ، درد جفاي بر کرد مردان ، درد تبعيض بر آذري و عرب زبان ها . هموطنان به ما بپيونديد تا ايران را در کنار همديگر از چنگال اهريمن در آورده و با هم و در کنار هم آنرا دوباره بسازيم.
۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه
روايتي از آنچه در تهران در راهپيمايي 22 خرداد 90 افتاد ( از ميدان ولي عصر تا ميدان ونک)
ساعت 6 بعد ازظهر به ميدان ولي عصر رفتم ، حضور مردم به تدريج آغاز شده بود و تعدادي از مردم که کاملا واضح بود که معترضين هستند به سمت بالا در حرکت بودند. تمام مغازه هاي اطراف ميدان ولي عصر تعطيل بودند مثلا از ميدان ولي عصر تا حدود خيابان عباس آباد و مغازه هاي داخل بلوار کشاورز در محدوده ولي عصر همگي تعطيل و کرکره ها پايين بود. مردم به تدريج از ميدان ولي عصر به بالا در حرکت بودند، اما نيروهاي سرکوب که اغلب بسيجي ها بودند براي مردم ايجاد رعب و وحشت مي کردند و به ميان مردم مي رفتند و گه گاه بي جهت به آنها حمله مي کردند. نکته مهم آنجا بود که مشاهده کردم که بعضي وقتها جلوي مردم را مي گرفتند و مانع عبور انها از ميدان ولي عصر به بالا مي شدند و انها را به سمت پايين بر مي گرداندند. به سمت بالا حرکت کردم ، ماشين هاي زيادي هم در خيابان بود و اتوبوسهاي تند رو همگي دلادل جمعيت بودند. بيشترين جمعيت در پياده روي شرقي ولي عصر به سمت بالا وجود داشت اما پياده روي غربي به سمت پايين نيز تا حدي شلوغ بود . در سرتاسر مسير نيروهاي زيادي مستقر بودند که اغلب نيروهاي بسيجي بودند و در بعضي نقاط ماشين هاي قفس دار وجود داشت که جواناني را هم داخل انها کرده بودند که به نظرم اين فقط براي ايجاد رعب و وحشت بود. حدودا از عباس آباد به بالا جمعيت افزايش چشمگيري يافت و بعد از پارک ساعي جمعيت به حدي بود که اگر مي خواستي از پياده رو حرکت کني واز انها سبقت بگيري بايد به طور مارپيچ وبه کندي از کنار آنها حرکت مي کردي. ساعت حدود7:15 يکي از دوستان من از خيابان عباس آباد مسير را به سمت ميدان ولي عصر برگشت که ايشان گواهي دادند که جمعيت پشت سر به تدريج بيشتر هم مي شد.حدود ساعت 8 به ميدان ونک وارد شدم و البته به نظرم مي رسيد که هنوز مردم به سمت بالا مي روند والبته تعداد زيادي هم بنا به هماهنگي هاي قبلي متفرق شدند.
به نقل از يکي از منابع موثق ( البته بنده خودم اين را نديدم و 100 درصد تاييد نمي کنم) ، ميدان ولي عصر بسيار شلوغ بوده و منجر به درگيري هاي پراکنده اي نيز شده است و حتي شنيده ها حاکي از درگيري هايي در اطراف پارک ملت مي باشد که موارد اخير صرفا جزئي از شنيده ها مي باشد.
به نقل از يکي از منابع موثق ( البته بنده خودم اين را نديدم و 100 درصد تاييد نمي کنم) ، ميدان ولي عصر بسيار شلوغ بوده و منجر به درگيري هاي پراکنده اي نيز شده است و حتي شنيده ها حاکي از درگيري هايي در اطراف پارک ملت مي باشد که موارد اخير صرفا جزئي از شنيده ها مي باشد.
۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه
احداث يک امام زاده در ايذه خوزستان با تخريب يک بناي باستاني با ارزش
اين را بخونيد و به بدبختي مون گريه کنيد :
ديشب شبکه 3 ايران نشان مي داد که وقتي مي خواستند سد کارون 3 را احداث کنند به روستايي بر مي خورند که بايد تخليه کنند چراکه پس از ابگيري سد ، انجا به زير آب مي رود . اما امامزاده اي در اين روستاي بسيار کوچک بود که مردم ناراحت اين امام زاده بودند که شاهپور نام داشت و برخي از روستاي ها مي گفتند شاهپور وبرخي به زبان محلي شهپير مي گفتند ( که البته بناي آن بسيار به امارت ها ساساني شبيه بود و شاهپور هم يک اسم ايراني است و از نام هايي بوده که ساسانيان از آن استفاده مي کردند ) . نهايتا از خامنه اي استفتا کردند که آيا مي توان نبش قبر کرد و امام زاده را جابجا کرد؟ که خامنه اي پاسخ مي دهد " بدون نبش قبر کردن جابجا کردن امامزاده ، بلامانع است. فکر مي کنيد چه کار کردند ؟! ابتدا ساختمان امام زاده را خراب مي کنند بعد دور قبر را حفر مي کنند و يک قطعه خاکي به شکل مکعب- مستطيل را ايجاد مي کنند و دور تا دور اين قطعه را بتون مي کنند و با جرثقيل و کاميون به جاي ديگر منتقل کردند و امام زادهاي بسيار مجلل در جايي ديگر احداث کردند .
اين مطلب را در اينترنت دنبال کردم و به سايت زير برخوردم ، لطفا آنرا بخوانيد و با مستندي که از شبکه 3 سيما پخش شد مقايسه کنيد و ببينيد که چگونه يک اثر باستاني قديمي را تخريب کردند :
گروه اجتماعی: امامزاده شهپير خوزستان از ظرفيتهای مغفول مانده گردشگری و مذهبی خوزستان است. در اين ميان توسعه بقاع متبركه و اماكن زيارتی منطقه شمال شرق استان میتواند باعث رشد و توسعه منطقه شود.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره كل اوقاف و امور خيريه خوزستان، «سيدعبدالرضا حسينیفرد» مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان با اشاره به وضعيت استثنايی منطقه ايذه از نظر گردشگری تصريح كرد: اين منطقه به دليل دربرداشتن اماكن زيارتی و امامزادگان متعدد و با توجه به خصوصيات جغرافيايی و آب و هوايی میتواند يكی از قطبهای تفريحی، فرهنگی، زيارتی، و گردشگری كشور باشد كه البته اين مهم نيازمند عزم و توجه همه نهادهای مسئول است. وی با اشاره به طرح توسعه امامزادگان شاخص منطقه افزود: در گذشته بقعه شهپير شامل يك ساختمان خيلی قديمی بود كه همزمان با ساخت سد در منطقه در معرض آب گرفتگی و نهايتا فرورفتن در عمق آب درياچه قرار داشت. در سال 1383 با توجه به اينكه اين بقعه در حريم سد كارون 3 واقع شده بود با استفتا از مقام معظم رهبری و اجازه ايشان، مقبره و بخشی از فضای اطراف آن با روش كاملا مكانيزه و بدون نبش قبر به بالاتر از تراز درياچه (تراز800) منتقل شده و مراحل ساخت بقعه جديد آغاز شد. مديركل اوقاف و امور خيريه خوزستان افزود: ساختمان جديد بقعه با سرعت و به زيبايی تمام جايگزين ساختمان قديمی شده است و هم اكنون اين مرقد با 500 مترمربع زيربنا و در محدوده وسعت 6000 متر مربع دارای 95 درصد پيشرفت فيزيكی است كه بايد از وزارت نيرو و مديريت اجرايی سد كارون3 كه مشاركت كامل در ساخت آن داشته اند تشكر كرد. حسينیفرد با تأكيد بر لزوم اطلاعرسانی در خصوص ظرفيتهای زيارتی استان خوزستان اظهار كرد: منطقه ايذه دارای مزيتهای طبيعی فراوان است كه آن را از ديگر نقاط استان ممتاز میكند و هرساله هزاران نفر برای زيارت امامزادگان ايذه به آن سفر میكنند. در اين ميان امامزاده شهپير با برخوردار بودن از ساختمانی زيبا و بیمانند و قرار گرفتن بر تپهای با منظرهای بديع و نزديك بودن به درياچه سد، نقاط قوت بسياری نسبت به ديگر مناطق گردشگری و زيارتی استان دارد. وی افزود: اين اداره كل، تسريع در اجرای پروژهها را از ضروريات خود میداند، اما با توجه به محدوديتهای بودجهای و همچنين ناكافی بودن نذورات مردمی برخی از بخشهای جزئی ساختمان حرم ناتمام مانده است. اكنون كتيبه كاشیكاری بالای مقبره و قسمتی از محوطهسازی اطراف حرم در دست اقدام است. مرقد مطهر امامزاده شاپور معروف به شهپير در شمال شرقی دهدز از توابع شهرستان ايذه و با فاصله حدودا 100كيلومتری ايذه، در منطقه سادات حسينی بر تپهای مشرف به رودخانه كارون واقع است. اين بقعه كه آن را مدفن «شاپور اردبيلی ابن نورالله ابن عبدالله ابن عبدالله ابن امام موسی كاظم(ع)» میدانند بسيار مورد توجه مردم منطقه است. ساختمان قديمی بقعه بارها و بارها مرمت و بازسازی شده بود لذا قدمت اوليه آن به درستی مشخص نيست اما به استناد سنگ قبر فعلی و سنگ قبر قديمی، قدمت آن به سال 1177 هجری قمری باز میشود. در حال حاضر امامزاده شهپير باشكوه و جلوه تمام بالای تپهای مشرف به درياچه سد كارون3 واقع شده است و چشم ناظران و مسافران را به خود خيره میكند.
۱۳۹۰ فروردین ۲۳, سهشنبه
مجموعه باستاني پاسارگاد بر اثر بي توجهي مسئولان ، شديدا در معرض خطر فرسايش قرار دارد.
پاسادرگاد ، شامل آرامگاه کوروش بزرگ ، آرامگاه کمبوجيه ( فرزند کوروش بزرگ ) ، تل تخت ، کاخ اختصاصي کوروش و کاخ بار عام کوروش مي باشد . اين مکان باستاني يکي از افتخارات ما ايراني ها است چرا که متعلق به يکي از پادشاهان ايران زمين ( کوروش بزرگ) است که هم اکنون نيک نامي او در جهان شهره است و منشور سنگي وي را در موزه بريتانيا نگهداري مي کنند. کسي که خود را در اين منشور شاه بزرگ ، شاه توانمند ، شاه بابل ، شاه سومر و اکد و شاه چهار گوشه جهان معرفي مي کند . کسي که در اين منشور اينگونه به فتح بابل اشاره مي کند :
" آنگاه که بدون جنگ و پيکار وارد بابل شدم ، همه مردم گامهاي مرا با شادماني پذيرفتند ، در بار گاه پادشاهان بر تخت شهرياري نشستم....ارتش بزرگ من به صلح و آرامي وارد بابل شد، مگذاشتم رنج و آزاري به مردم اين شهر و سرزمين وارد آيد...من برده داري را برانداختم...فرمان دادم که همه مردم در پرستش خداي خود آزاد باشند....من همه شهرهايي را که ويران شده بود از نو ساختم ، فرمان دادم تمام نيايشگاه هايي که بسته شده بود را بگشايند" ( متن اصلي را در ادامه بخوانيد)اما هم اکنون از اين آثار چگونه نگهداري مي شود ؟
کافي است که فقط تصاوير زير را ببينيد و خود قضاوت کنيد:
| آرامگاه ابدي کوروش بزرگ اي رهگذر منم کوروش |
| آرامگاه کمبوجيه که در حال تخريب است و به جزء چند داربست که ظاهرا سالها پيش زده شده است ، کار ديگري براي آن انجام نشده است |
| نمايي ديگر از آرامگاه کمبوجيه که در حال تخريب است |
| آيا با وجود امکانات و پيشرفتهاي علمي امکان سرهم کردن سنگها در کنار هم و ترميم اين آرامگاه ارزشمند وجود ندارد؟! |
اشتراک در:
پستها (Atom)
